Minggu, 06 Oktober 2019

Resep Ayam Kurma Malaysia

Pernahkah anda mencuba resipi untuk Ikan Kukus Pedas atau Tepung Pajeri? Nah, kali ini Resep abu menyajikan resep Ayam Dates, salah satu resipi untuk Resipi Masakan, untuk anda semua yang suka bereksperimen dengan dapur tercinta anda. Kami telah mendapat resipi ini dari pelbagai sumber rujukan yang boleh dipercayai, jadi sila lihat dengan teliti. Hasil teratas yang disokong :)

Pernahkah anda mencuba resipi untuk Ikan Kukus Pedas atau Tepung Pajeri? Nah, kali ini Resep abu menyajikan resep Ayam Dates

Bahan-bahan berikut diperlukan dalam membuat Ayam Kurma . Sila beri perhatian kepada jumlah amaun ya, jadi hasilnya seperti yang diharapkan.

Bahan yang diperlukan

½ ayam tempatan, potong 5
3 sudu besar jus limau
4 cili hijau, potong 2
1 bawang, bahagikan 4
1 tomato merah, bahagikan 4
1 keping asid gelugur
2 kentang, dikupas, 4 setiap satu
3 sudu kelapa sawit siap sedia
500 ml santan tebal
1 tangkai lemongrass, ambil bahagian putih, memarkan
2 ㎝; halia, dikupas dan nipis dihiris
1 sudu gula
garam secukup rasa
3 sudu minyak masak
Perasa halus

6 bawang merah
4 ulas bawang putih
Rempah

2 ㎝; tongkat kayu manis
1 anise bintang
3 ulas
3 kapulaga, kulitkan kulitnya
memasak
Berikut adalah langkah-langkah yang perlu dilakukan dalam proses membuat Ayam Ayam. Perhatikan dengan teliti setiap langkah, terutamanya mengenai perkara yang berkaitan dengan masa dan tempoh pemprosesan. Jangan biarkan makanan / minuman anda gagal kerana kurangnya ketelitian.

Bagaimana untuk membuat

Keluarkan ayam dengan jus kapur, biarkan selama 15 minit kemudian bilas dengan teliti.
Minum minyak masak, tumis rempah, tambah serai, halia, dan herba, masak sehingga harum. Masukkan rempah tarikh, kacau dengan baik.
Tambah asid gelugur, tuangkan santan, masak dengan api yang rendah sehingga ia mendidih. Masukkan ayam, kentang dan bawang, tambah gula dan garam, masak dengan api yang rendah dan kacau sekali sehingga masak dimasak. Masukkan cabai hijau, masak dengan api yang rendah sehingga kelapa mengecut dan sos berminyak.
Hidangkan panas.
Petua

☑ Tarikh digunakan secara meluas dalam masakan Malaysia. Bentuknya seperti rempah kari segera dan dibuat dari ketumbar, kandil, bawang, lada, bawang putih, bawang, adas, jintan, kayu manis, kapulaga, cengkih, dan santan.