Jumat, 04 Oktober 2019

Resipi Tepung Pajeri

Resipi Tepung Pajeri
Pernahkah anda mencuba Tarikh Ayam Malaysia atau Rendang Ayam Malaysia? Nah, kali ini Resep abu menyajikan resipi Pajeri Tepung, salah satu resipi untuk Resipi Masakan, untuk anda semua yang suka bereksperimen dengan dapur tercinta anda. Kami telah mendapat resipi ini dari pelbagai sumber rujukan yang boleh dipercayai, jadi sila lihat dengan teliti. Hasil teratas yang disokong :)

Pernahkah anda mencuba Tarikh Ayam Malaysia atau Rendang Ayam Malaysia? Nah, kali ini Resep abu menyajikan resipi Pajeri Tepung,

Resipi pajama tepung

Berikut adalah ramuan yang diperlukan untuk membuat Tepung Pajeri. Sila beri perhatian kepada jumlah amaun ya, jadi hasilnya seperti yang diharapkan.

Bahan yang diperlukan

4 terung ungu, berpecah separuh
500 ml santan tebal
2 sudu besar perasa kari segera
1 sudu gula perang
2 ㎝; tongkat kayu manis
1 anise bintang
2 tunas cengkih
garam secukup rasa
3 sudu minyak masak
Perasa halus

6 bawang merah
4 ulas bawang putih
1 sudu makan ebi kering (sebelum digunakan untuk merendam air panas)

memasak

Berikut adalah langkah-langkah yang perlu dilakukan dalam proses membuat hidangan Pajeri Flour. Perhatikan dengan teliti setiap langkah, terutamanya mengenai perkara yang berkaitan dengan masa dan tempoh pemprosesan. Jangan biarkan makanan / minuman anda gagal kerana kurangnya ketelitian.

Bagaimana untuk membuat

Minum minyak masak, tumis rempah sehingga harum. Tambah perasa kari, tambah gula perang, kayu manis, anise bintang, ulas, dan garam, masak sehingga perasa dimasak.
Tuangkan santan, masak dengan api yang rendah sambil kacau sehingga susu kelapa mendidih. Tambah terung, masak sambil kacau sehingga perasa membeku.
Hidangkan panas.